Ana içeriğe atla

BİR RÖPORTAJ: NADINE SHAH


Daha evvel bu sayfalarda btanıttığımız güzel ses Nadine Shah ile harika bir sohbet gerçekleştirdik..Buyursunlar efendim:(click here to read the interview in English)

• Müziğe başlama hikayenden bahseder misin? Nasıl bir ailede büyüdün?

Ailemin müzikle bir ilgisi olmadı..Babamın harika bir sesi vardır ama sadece kendi dili Urdu’ca söyler..Ben, kendimi bildim bileli şarkı söylüyorum ama kendi çalışmaları birkaç yıl önce yapmaya başladım..Bir şarkı yazıp, youtube’a yükledim, arkadaşlarım çok beğendiklerini söyledi, ben de daha çok yazdım.

• Peki debut albüm “Love Your Dum and Mad” nasıl tamamlandı? Şarkı sözlerini kim yazdı, kayıt aşaması nasıl geçti?

Albümdeki tüm şarkı sözlerini ben yazdım. Bu şekilde olması benim için çok önemliydi.Sürekli başkalarının şarkılarını söylüyordum ve kendi müziğimi yapıp, bana ait hikayeler anlatmak istiyordum..Albümde prodüktör Ben Hillier ile çalıştık..Kendisi, - Blur’un Tink Tank albümü de dahil- bir çok favori Brit albümün de prodüktörüdür..Bu albümün ikimiz arasında bir işbirliği olduğunu düşünüyorum.

• Canlı gösterilerde cover çalıyor musun? Canlı çalmaktan özellikle zevk aldığın bir şarkı var mı?

Sadece tek cover çalıyoruz..”Cry Me A River”..Eski bir jazz klasiğidir..Galiba canlı çalmaktan özellikle zevk aldığım şarkı da bu. Genellikle en son çalarım..Bu şarkıda vokal gayet büyülü ve dramatiktir..Söylemesi gerçekten keyifli.

• Bugüne kadar hangi ülkelerde çaldınız?

Şimdilik sadece Birleşik Krallık’ta..Ama yakında Avrupa turnesine çıkacağız, çok heyecanlıyım..


• Bugünlerde kimleri dinliyorsun? Son aldığın albüm mesela..

Bu aralar Foxygen dinliyorum..Aslında bütün türlerden her türlü müziği dinlerim..Bu sıra motown ve caz klasiklerinden eski şarkılara taktım..Son aldığım albüm Nick Cave and the Bad Seeds’in “Push the Sky Away”…Harika bir albüm !!

• Peki müzik dışında neler yapıyorsun?

Bugünlerde müzikle gayet meşgulüm..Londra’da yaşıyorum ve harika bir şehir, her zaman yapacak ve görecek çok fazla şey var. Müzikle uğraşmasaydım sürekli galeri ve barlarda dolanırdım..Bu arada üniversitede okuduğum fotoğrafçılık ve resime de zaman ayırmaya çalışıyorum !

• Son yıllarda duyduğun en şok edici şey neydi?

Ooo bilmiyorum….Dünya siyaseti konusunda ilgim var bu nedenle bu ara şok eden çok şey duyuyorum..

• Gerçekleşmesini istediğin en büyük hayalin nedir?

Sadece müzik yapmaya devam etmek ve bir sanatçı olarak kendimi geliştirmek istiyorum..Bir gün daha mükemmel bir piyanist ve gitarist olmak istiyorum, ve filmler için derlemeler yapmak istiyorum..Müzik dışında…aile gibi basit şeyler istiyorum.

• Yaptığına pişman olduğun bir şey oldu mu?

Bence pişmanlık mümnkün olan en berbat duygu…Geçmişe saplanmaktansa pozitif şeyler üzerine odaklanıyorum.

• Gelecekle ilgili planların neler? Ajandanda neler var?

Temmuz’da çıkacak albüm nedeniyle, canlı performanslarla çok meşgulüm..Yılın geri kalanı için bir sürü konser var !! Aynı zamanda ikinci albüm içinde çalışmalara başlıyorum..


• Aşağıdaki kelimelerin sende çağrıştırdığı ilk şeyleri öğrenebilir miyim?

Aşk: Oh, sıradan..Erkek arkadaşım, arkadaşlarım ve ailem..
Nefret: Mantar !!
Müzik: Laura Marling, şu an bunu yazarken dinlediğim şey..
Şans: ….mmm…
Renk: Yeşil
Aile: Babamın ne kadar eğlenceli olduğu.
Evlilik: Tik tak…Artık genç değilim ve bir yuva kurmak istiyorum.
Yemek: Dolap bozuk ve yaptırmam gerek !! Haha
Seks: Hiçbir şey…Babam bunu okuyor !!
Film: Black Cat White Cat…Favori filmim !
Kitap: Karamazov Kardeşler, şu anda bunu okuyorum ve gerçekten harika bir kitap.
Mutluluk: Londra.

• Türkiye ve Türkçe müzik hakkında bir fikrin var mı?

İstanbul, dünyadaki favori şehrim ! Her yıl mutlaka gidiyorum..Orada yaşayan bir çok yakın arkadaşım var..Türkiye hakkında uzun uzun konuşabilirim çünkü gerçekten çok sevdiğim bir yer. Londra’da yaşadağım yerde bile bir Türk bölgesi var ve haftada en az bir kez Türk yemeği yiyorum…Büyük bir lahmacun fanıyım !! Başka bir şehirde yaşasaydım bu kesinlikle İstanbul olurdu….Türk müziğinden de beğendiğim bir çok şarkı var..Ama Tarkan değil, daha çok geleneksel olanlar …Haha..

• Son olarak eklemek istediğin, Türk dinleyenlerine iletmek istediğin bir şey var mı?

Merhaba ! Yakında oraya gelip Babylon’da sahne almaya söz veriyorum, Babylon benim favori müzik mekanlarımdan biri !

xxxx



Yorumlar